Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 257.23 МБ | | Скачали: 0
Сидеров: 0  [0 байт/сек]    Личеров: 6  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Sun Ship - Follow Us
Жанр: Jazz Fusion Swing
Год выпуска альбома: 1979
Год выпуска диска: 2006
Страна исполнителя: Poland
Производитель диска: Poland
Аудио кодек: APE
Тип рипа: image+.cue
Битрейт аудио: lossless
Продолжительность: 40:48
Трэклист:
1. Prymka (Lead Score) (H. Miskiewicz)
2. Ballada na wiosne (The Sping Ballad) (W. Sendecki)
3. Szipson (W. Sendecki)
4. Mrowka, jak wiemy...(An ant, as we know...) (Z. Jaremko)
5. Nalezy sie wykupic (One Must Pay Ransom) (W. Sendecki)
Recorded:
September-November 1979, Warsaw, Poland
Sun Ship:
Wladyslaw "Adzik" Sendecki - piano, el.piano, polymoog, Arp Omni
Zbigniew Jaremko - soprano and tenor saxophones
Henryk Miskiewicz - soprano and alto saxophones
Witold Szczurek - bass, cello
Marek Stach - drums
Guest:
Jozef Gawrych - percussion
Marek Bilinski - setting up the color of the keyboards
Sun Ship was one of the most interesting bands on the Polish Jazz scene of the late 70's and early 80's. The band combined young rhythm section of pianist Adzik Sendecki, bass player Vitold Rek, and drummer Marek Stach; with more matured saxophone players: Henryk Miskiewicz and Zbigniew Jaremko. Miskiewicz and Jaremko were coming from a very popular during the 70's straight-ahead modern jazz band Jazz Carriers known for their "polyrhythmic and polymeric structures and an experimental usage of meters" (Daniel Best). Sendecki, Stach and Rek were "graduates" of Extra Ball with their youthful fascination with jazz rock rhythms. Despite different inspirations, the music of Sun Ship was very cohesive, attractive, very "colorful", and very well received by the fans and concert goers. The original repertoire which was created by the members of the band complemented group's uniqueness and adventuress. The role of the musical creation was emphasized by Adzik Sendecki in the interview with Jazz Forum in March 1980: "Our music is mostly defined by composition. The final shape of the tune is determined who wrote it and what his interests are". Interestingly all members of the band shared common interest in Polish musical folk tradition.
#777Zespół Sun Ship powstał w styczniu 1978 roku z inicjatywy Władysława Sendeckiego i Andrzeja Olejniczaka. Początkowo działał jako kwartet (W. Sendecki - p, el. p, A. Olejniczak - ts, M. Stach - dr, W. Szczurek - b; po kilku miesiącach A. Olejniczaka zastąpił Z. Jaremko - ss, ts), potem, w okresie trwania festiwalu Jazz Jamboree 78 stał się już pełnym kwintetem (do zespołu dołączył Henryk Miśkiewicz - ss, as). Jak dotąd, naj-owocniejszym dla SunShipu był rok 1979, kiedy to zarówno publiczność, jak i krytyka (doroczna nagroda Sekcji Publicystów PSJ za rok 1979) uznała zespół za jedną z czołowych formacji jazzowych w Polsce. Muzyka kwintetu wyrasta z dwu tradycji. Pierwsza - to centralny nurt klasyki jazzu nowoczesnego. Niezależnie od związków elementarnych w sensie muzycznym (harmonia, typ frazowania) Sun Ship nawiązuje do idei kwintetu, jako jednej z podstawowych formacji na długiej linii od Parkera aż do Hancocka (Parker-Silver-Adderley-Davis-Hancock N/.S.O.P). Druga tradycja to, najogólniej rzecz biorąc, jazz polski, zwłaszcza ta jego linia, którą określa twórczość Zbigniewa Namysłowskiego. Związki, jakie tu odnajdziemy dotyczyć będą nie tyle cech muzycznych (choć i one ist­nieją z natury rzeczy) ile określonego typu emocji, rzadko spotykanej u muzyków wywodzących się spoza naszego kręgu kulturowego. Na bazie tych źródeł muzycy Sun Shipu stworzyli swój własny styl, w któ­rym szczególną rolę odgrywa sposób kształtowania formy. Przede wszystkim chodzi tu o dużą elastyczność, niekiedy nawet dowolność w traktowaniu poszczególnych elementów formy utworu jazzowego. Przyjęcie takiej konwencji umożliwiły muzykom zarówno ich indywidualne predyspozycje psychiczne i warsztatowe (celowo zestawiam tu tak odległe kategorie!), jak również założenia niektórych kompozycji. Przykład stanowić tu mogą choćby utwory Zbigniewa Jaremki (m.in. „Mrówka, jak wiemy..”) budowane z kilku pomysłów tematycznych, które wzajemnie się uzupełniając, mogą również pełnić rolę niezależną (w sensie rytmicznym, harmonicznym) i stawać się impulsem do tworzenia różnych (w nastroju, dynamice) improwizacji. Ta niezwykła „barwność”, zmienność, a co za tym idzie ogromna atrakcyjność utworów granych przez Sun Ship, to w dużej mierze zasługa trzech wybitnych muzyków tworzących filar kwintetu. Pianista Władysław Sendecki, muzyk o rzadko spotykanej wrażliwości harmonicznej, wszechstronny technik, obraca się w kręgu najlepszych wzorów współczesnej pianistyki jazzowej (Herbie Hancock, Chic Corea), choć nierzadko sięga do innych źródeł (m. in. reminiscencje klasyki muzycznej). Jego świetne kompozycje (m.in. „Należy się wykupić”, „Ballada na wiosnę”) zaskakują bogactwem pomysłów, zwięzłością rozwiązań rytmicznych, wewnętrzną dynamiką, nastrojem. Przykładem nieprzeciętnej inwencji melodycznej jest gra Henryka Miśkie-wicza. Budując szerokie, błyskotliwe frazy na sopranie czy alcie, Miśkiewicz - zwłaszcza w sytuacjach koncertowych - staje się głównym aktorem wydarzenia. Posiada dar natychmiastowego nawiązywania kontaktu ze słuchaczem przekonując go temperamentem, pięknym dźwiękiem instrumentu, klasycznym łukiem frazy. Zbigniew Jaremko to, w przeciwieństwie do Miśkiewicza i Sendeckiego, wrażliwość bardziej opanowana, emocja typu intelektualnego o dużym bagażu doświadczeń. Jego solą, to niekiedy żmudne, ryzykowne drążenie materiału dźwiękowego w stronę przekornej chromatyki, to powoływanie do życia nowych współbrzmień o trudnej lecz fascynującej konstrukcji. Marek Stach i Witold Szczurek należą do młodszej stażem generacji, dla której zetknięcie się w jednej formacji z Sendeckim, Jaremką i Miś-kiewiczem stanowi wielką przygodę. Bez ich udziału trudno było by wyobrazić sobie Sun Ship przełomu lat 1979/80, ich z kolei gra imponuje spontanicznością, dynamizmem i rzetelnym przygotowaniem warsztatowym.
Płyta, którą dostajemy do re i, powstała w studio, w atmosferze sterylnej dźwiękowo, co nie zawsze odpowiada estetyczno-emocjonal-nym wymaganiom jazzu. Jej wartość to głównie obraz Sun Shipu bar­dziej kameralny, skupiony, „intelektualny”, ale z pewnością mniej dynamiczny. Dlatego warto muzykę zarejestrowaną na płycie porównać z muzyką wykonywaną przez zespół na koncertach. Warto porównać te różne sytuacje artystyczne, które w sumie składają się na jedno z najciekawszych zjawisk naszego jazzu przełomu lat 1970/80, jakim jest Sun Ship.
#777The Sun Ship band was founded on January 1978 on the initiative of Władysław Sendecki and Andrzej Olejniczak. Originally it was a quartet (W. Sendecki - p, el.p, A. Olejniczak - ts, M. Stach - dr, W. Szczurek - b., after a few months A. Olejniczak was replaced by Z. Jaremko - ss, ts), during the Jazz Jamboree 78 it became a complete quintet (the group was joined by Henryk Miśkiewicz - ss, as). So far the most fruitful year for the Sun Sbip was 1979 when both the public and the critics (annual prize awarded by the Publicists’ Section of the Polish Jazz Association in 1979) considered the band to be a leading jazz formation in this country.
The quintet’s musie is rooted in two traditions. The first is the main current of modern jazz classicism. Apart from elementary musical connections (harmony, type of phrasing) the Sun Ship takes up the idea of quintet as being one of the basie formations in the long linę from Parker to Hancock (Parker - Silver - Adderley - Davis - Hancock V.S.O.P.). The second tradition is, generally speaking, Polish jazz, especially the line determined by Zbigniew Namysłowski’s music. In this case the connections have to do not so much with musical features (although these naturally do exist) as with a kind of emotion rarely to be found with musicians belon -ging to a non-Polish cultural sphere.
On the basis of these sources the Sun Ship musicians have created their own style in which a special role is assigned to form. With them it is very flexible, sometimes even completely unrestricted in thetreatmentof ajazz number. This approach was assumed as a result of the musicians’ individual predispositions and of their training (l am putting together these two different categories intentionally), as well as of the nature of some of the compositions. Pieces by Zbigniew Jaremko (among others “An ant, as we know...”) may be an example in this respect, being made up of a number of themes which while completing one another can also play an independent role (in rhythm and harmony) and give an impulse to creating all sorts of improvisations (different in mood and dynamics). This “colourfulness”, variability and therefore attractiveness of Sun Ship’s numbers is largely due to the three outstanding musicians constituting the quintet’s pillar. The pianist, Władysław Sendecki, a musician of a rare harmonic sensibility, an all-round technician, is basing himself on the best models of con-temporary piano jazz playing (Herbie Hancock, Chick Corea), while also making sometimes use ofother sources (e.g. reminiscences of classical musie). His excellent compositions (e.g. “One must pay ransom”, “The spring ballad”) are noted for their wealth of ideas, rhythmic conciseness, dynamie drive, atmosphere. Then there is the playing of Henryk Miśkiewicz, an example of melodic inventiveness. Building broad, brilliant phrases on the soprano or alto Miśkiewicz becomes - especially at concerts - the principle actor of the event. He has the gift of establishing an imme-diate contact with the audience, winning it with his temperament, beautiful instrumental tone, classical curving of phrases. As for Zbigniew Jaremko his sensibility, by contrast to that of Miśkiewicz and Sendecki, is more controlled, his emotion being more of an intellectual type, backed by vast experience. His solos arę sometimes painstaking, risky probings into the sound materiał tending towards bold chromaticism, or a creation of new consonances of a fascinating structure.
Marek Stach and Witold Szczurek belong to a more recent generation for whom partnering Sendecki, Jaremko and Miśkiewicz means a big adventure. Without their participation one could hardly think of the Sun Ship of the years 79/80. Their impressive playing is characterized by spontaneity, energy, and professional skill.
This disc was recorded in the studio, in an acoustically sterile atmosphere, which does not always fulfil the aesthetical and emotional requirements of jazz. So the image it gives of the Sun Ship is on it more chamber-like, con-centrated, “intellectual”, and certainly less dynamic one. That is why one should compare their music on this record with that by them in a concert—hall; both create different artistic situations which add up to one of the most interesting phenomena in Polish jazz of the late 70s and 80s-the Sun Ship band.Transl. L Wiewiórkowski
Exact Audio Copy V0.99 prebeta 5 from 4. May 2009
Sprawozdanie ze zgrywania programem EAC z 10. Grudnia 2009, 21:24
Sun Ship / Follow Us
Uїyty napкd: TSSTcorpCDDVDW SH-S203P Adapter: 0 ID: 0
Tryb odczytu: : Bezpieczny
Dokіadny strumieс : Tak
Neutralizacja bufora napкdu : Tak
Zwracanie bікdуw C2 : Nie
Korekta poіoїenia dla odczytu : 6
Nadczytywanie w obszarach LeadIn i LeadOut : Nie
Dopeіnianie cisz№ brakuj№cych prуbek : Tak
Usuwanie pocz№tkowych i koсcowych blokуw ciszy : Nie
Do przeliczenia sumy kontrolnej CRC uїywane s№ prуbki zerowe : Nie
Interfejs : Zainstalowane zewnкtrzne sterowniki ASPI
Uїyty format wyjњciowy : Koder bezstratny Monkey's Audio
Wybrana przepіywnoњж bitуw : Fast Lossless Compression
Jakoњж : Wysoka
Dodawanie znacznikуw ID3 : Nie
Kompresor linii poleceс : C:\Program Files\Monkey's Audio\MAC.exe
Dodatkowe opcje linii poleceс : -c5000
TOC zgranej pіyty
Utwуr | Pocz№tek | Dіugoњж | Sektor pocz№tkowy | Sektor koсcowy
------------------------------------------------------------------
1 | 0:00.00 | 8:26.53 | 0 | 38002
2 | 8:26.53 | 6:47.59 | 38003 | 68586
3 | 15:14.37 | 4:10.25 | 68587 | 87361
4 | 19:24.62 | 12:21.42 | 87362 | 142978
5 | 31:46.29 | 9:02.30 | 142979 | 183658
Stan i bікdy zakresu
Wybrany zakres
Њcieїka pliku C:\Documents and Settings\Zgredd\Pulpit\Sun Ship - Follow Us [1979-2006]\Sun Ship - Follow Us.wav
Poziom wysterowania 97.7 %
Jakoњж zakresu 100.0 %
CRC kopii A61C0D9C
Kopia bezbікdna
Nie byіo bікdуw
Podsumowanie AccurateRip
Nagranie 1 zgrane bezbікdnie (wiarygodnoњж 1) [987AF535]
Nagranie 2 zgrane bezbікdnie (wiarygodnoњж 1) [A211D7D8]
Nagranie 3 zgrane bezbікdnie (wiarygodnoњж 1) [758F9F49]
Nagranie 4 zgrane bezbікdnie (wiarygodnoњж 1) [DCEB8884]
Nagranie 5 zgrane bezbікdnie (wiarygodnoњж 1) [6C609031]
Wszystkie nagrania zostaіy zgrane akuratnie
Koniec raportu
#777
Команда под чутким управлением Владислава Сендецки (кстати, клавишник первого состава команды ) соединила в своем творчестве тягу клавишника к интелектуальному прогрессивному (почти) джаз-року и свинго-мейнстримовские предпочтения саксофонистов. При поддержке и одобрении ритм-секции готовой и способной играть все что угодно, они и затеяли вечеринку под девизом: Декстер Гордон и Брафорд Марсалис в гостях у Чика Кориа. Или что-то в этом роде.

рип взят у польских коллег
сканы 300 dpi внутри
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 10.84 КБ / Просмотров 26 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  257.23 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  0
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!