Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 24.29 МБ | | Скачали: 2
Сидеров: 5  [0 байт/сек]    Личеров: 3  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Physics for Game Developers, 2nd Edition

Год: 2013
Автор: David M. Bourg, Bryan Bywalec
Жанр: Программирование
Издательство: O'Reilly Media
ISBN: 978-1-4493-9251-2
Язык: Английский
Формат: PDF/EPUB
Качество: Изначально компьютерное (eBook)
Интерактивное оглавление: Да
Количество страниц: 577
Описание: If you want to enrich your game’s experience with physics-based realism, the expanded edition of this classic book details physics principles applicable to game development. You’ll learn about collisions, explosions, sound, projectiles, and other effects used in games on Wii, PlayStation, Xbox, smartphones, and tablets. You’ll also get a handle on how to take advantage of various sensors such as accelerometers and optical tracking devices.

Authors David Bourg and Bryan Bywalec show you how to develop your own solutions to a variety of problems by providing technical background, formulas, and a few code examples. This updated book is indispensable whether you work alone or as part of a team.

    Refresh your knowledge of classical mechanics, including kinematics, force, kinetics, and collision response
    Explore rigid body dynamics, using real-time 2D and 3D simulations to handle rotation and inertia
    Apply concepts to real-world problems: model the behavior of boats, airplanes, cars, and sports balls
    Enhance your games with digital physics, using accelerometers, touch screens, GPS, optical tracking devices, and 3D displays
  • Capture 3D sound effects with the OpenAL audio API
Fundamentals
Chapter 1 Basic Concepts
Chapter 2 Kinematics
Chapter 3 Force
Chapter 4 Kinetics

Rigid-Body Kinetics
Chapter 5 Collisions
Chapter 6 Projectiles
Chapter 7 Real-Time Simulations
Chapter 8 Particles
Chapter 9 2D Rigid-Body Simulator
Chapter 10 Implementing Collision Response
Chapter 11 Rotation in 3D Rigid-Body Simulators
Chapter 12 3D Rigid-Body Simulator
Chapter 13 Connecting Objects
Chapter 14 Physics Engines

Physical Modeling
Chapter 15 Aircraft
Chapter 16 Ships and Boats
Chapter 17 Cars and Hovercraft
Chapter 18 Guns and Explosions
Chapter 19 Sports

Digital Physics
Chapter 20 Touch Screens
Chapter 21 Accelerometers
Chapter 22 Gaming from One Place to Another
Chapter 23 Pressure Sensors and Load Cells
Chapter 24 3D Display
Chapter 25 Optical Tracking
Chapter 26 Sound

Appendix Vector Operations
Appendix Matrix Operations
Appendix Quaternion Operations
Appendix Bibliography

Colophon
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 15.87 КБ / Просмотров 47 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  24.29 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  2
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!