Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 36.84 МБ | | Скачали: 1
Сидеров: 0  [0 байт/сек]    Личеров: 1  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Panda3D 1.7 Game Developer's Cookbook

Год: 2011
Автор: Christoph Lang
Издательство: Packt Publishing
ISBN: 978-1-849512-92-3
Язык: Английский
Формат: PDF
Качество: Изначально компьютерное (eBook)
Количество страниц: 336

Описание: This is a cookbook with over 80 recipes offering solutions to common game development problems with Panda3D with explained sample code and screenshots added in. If you are a developer with experience in Python, Panda3D, and optionally C++ and shading languages and you are looking for quick and easy to integrate solutions to common game development problems with Panda3D, this book is for you.
Preface

Chapter 1: Setting Up Panda3D and Configuring Development Tools
Introduction
Downloading and configuring NetBeans to work with Panda3D
Configuring Visual Studio 2008 to work with Panda3D
Understanding Panda3D's runtime configuration options
Setting up the game structure
Building Panda3D from source code

Chapter 2: Creating and Building Scenes
Introduction
Loading terrain
Loading and attaching sounds to objects
Creating a scene using C++
Adding an additional camera
Inspecting and modifying the scene
Modifying the scene graph
Moving objects based on time
Controlling actions using intervals
Making animations fit to intervals
Making objects follow a predefined path
Making the camera smoothly follow an object
Generating geometry at runtime
Loading data asynchronously

Chapter 3: Controlling the Renderer
Introduction
Changing a model's render attributes
Adding an alpha mask to a texture
Creating a splitscreen mode
Controlling the rendering order
Using multiple displays

Chapter 4: Scene Effects and Shaders
Introduction
Adding lights and shadows
Using light ramps
Creating particle effects
Animating textures
Adding ribbon trails to an object
Creating a flashlight effect
Making objects reflect the scene
Adding a custom shader generator
Applying a custom Cg shader

Chapter 5: Post-Processing and Screen Space Effects
Introduction
Adding built-in post-processing effects
Building custom effects
Adding a scanline and vignette effect
Adding a color grading effect
Adding a depth of field effect
Building a deferred rendering pipeline

Chapter 6: 2D Elements and User Interfaces
Introduction
Rendering text to the screen
Rendering images to the 2D layer
Playing a movie file
Creating an interactive user interface
Making the user interface data-driven using XML

Chapter 7: Application Control
Introduction
Toggling window and fullscreen modes
Controlling game state
Decoupling modules using events
Handling events more elegantly
Managing recurring tasks

Chapter 8: Collision Detection and Physics
Introduction
Using the built-in collision detection system
Using the built-in physics system
Using the ODE physics engine
Using the PhysX physics engine
Integrating the Bullet physics engine

Chapter 9: Networking
Introduction
Downloading a file from a server
Using assets hosted on a server
Sending high scores to a server
Establishing a network connection
Sending and receiving custom datagrams
Synchronizing object state between server and client

Chapter 10: Debugging and Performance
Introduction
Debugging Python code
Debugging C++ code
Using the PStats tool for finding performance bottlenecks
Improving performance by flattening scenes
Implementing performance critical code in C++

Chapter 11: Input Handling
Introduction
Handling keyboard and mouse input
Implementing an abstraction layer for supporting multiple input methods
Handling input from an Xbox 360 controller
Recording and simulating user input
Reading audio data from a microphone
Reading video data from a webcam
Reading input data from a network

Chapter 12: Packaging and Distribution
Introduction
Packing assets into multifiles
Creating a redistributable game package
Advanced package creation and hosting
Embedding a game into a website
Using website and plugin interoperability

Chapter 13: Connecting Panda3D with Content Creation Tools
Introduction
Setting up the Blender export plugin
Exporting models from Blender
Generating model files programmatically
Using the "Pview" tool to preview models
Compressing and converting model files using pzip and egg2bam

Index
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 167.94 КБ / Просмотров 50 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  36.84 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  1
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!