Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 3.35 МБ | | Скачали: 1
Сидеров: 0  [0 байт/сек]    Личеров: 0  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Unity 4.X Game AI Programming

Год: 2013
Автор: Aung Sithu Kyaw, Clifford Peters, Thet Naing Swe
Жанр: Game Development, Unity
Издательство: PACT Publishing
ISBN: 1849693404
Язык: Английский
Формат: PDF
Качество: Изначально компьютерное (eBook)
Количество страниц: 232
Описание: What you will learn from this book

Building finite state machines (FSMs)
Implementing a sensory system
Applying flocking behavior for a crowd
Executing your own A* pathfinding algorithm in Unity3D
Applying random and probability techniques in a betting game
Using the Unity3D pro feature, navigation graphs, for path finding
Learning about behavior trees and the Behave plugin
Implementing a racing game AI through the final chapter project
In Detail

This book fills the gap between artificial intelligence (AI) books designed to learn underlying AI algorithms and general Unity3D books written to cover basic scene setup and scripting in Unity3D. Game AI Scripting in Unity3D covers implementing AI techniques such as flocking, pathfinding, path following, and behavior trees in Unity3D with example projects.

Game AI Scripting in Unity3D will show you how to apply AI techniques to your Unity3D projects using C# as the scripting language. Unlike other AI books and Unity3D books, this book tries to focus more on the application of AI techniques in the Unity3D engine, with sample projects that demonstrate finite state machines (FSMs), pathfinding, steering, navigation graphs, and behavior trees techniques.

This book shows how to implement various AI techniques in Unity3D by implementing the algorithm from scratch using C#, applying Unity3D built-in features, or using available scripts and plugins from the Unity Asset Store. For example, we’ll be implementing our own A* algorithm to do pathfinding but will also explore the Unity3D navigation graphs feature. Then we’ll use the Behave plugin to construct behavior trees for intelligent AI character behaviors.

Game AI Scripting in Unity3d covers other AI techniques such as flocking behavior, building a sensory system for taking inputs from the environment and other AI agents, and so on. In the final chapter this book will show you how to build a racing game AI project using Unity3D and applying the techniques described in earlier chapters.

Approach


Preface
Chapter 1: Introduction to AI
Chapter 2: Finite State Machines
Chapter 3: Random and Probability
Chapter 4: Implementing Sensors
Chapter 5: Flocking
Chapter 6: Path Following and Steering Behaviors
Chapter 7: A* Pathfinding
Chapter 8: Navigation Mesh
Chapter 9: Behavior Trees
Chapter 10: Putting It All Together
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 4.64 КБ / Просмотров 55 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  3.35 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  1
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!