Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 157.34 МБ | | Скачали: 0
Сидеров: 6  [0 байт/сек]    Личеров: 2  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Learning C++ by Creating Games with UE4

Год: 2015
Автор: William Sherif
Издательство: Packt Publishing
ISBN: 978-1-78439-476-9
Язык: Английский
Формат: PDF/EPUB
Качество: Изначально компьютерное (eBook)
Интерактивное оглавление: Да
Количество страниц: 342
Описание:

Unreal Engine 4 is used to create top notch, exciting games by AAA studios, and learning to program in C++ needs some serious motivation.

Learning C++ by Creating Games With UE4 will start with the basics of C++: installing a code editor so you can begin to write C++ code. You will then learn how to write small, self-contained C++ programs that show you how to use the C++ language, without overwhelming you with too much code at the beginning. As we dig into more advanced C++ concepts, you will start to explore the functionality the UE4 engine has to offer. You will use the UE4 editor to create your own world, and then program in some seriously fun gameplay. By the end of this book, you should have a good grasp of how to program in C++.
Preface
Chapter 1: Coding with C++

Setting up our project
Creating your fist C++ program
What is building and compiling?
Chapter 2: Variables and Memory
Variables
Chapter 3: If, Else, and Switch
Branching
Controlling the flw of your program
Using logical operators
Our fist example with Unreal Engine
Chapter 4: Looping
The while loop
The do/while loop
The for loop
Looping with Unreal Engine
Chapter 5: Functions and Macros
Functions
An example of a <cmath> library function – sqrt()
Writing our own functions
Functions with arguments
Functions that return values
Variables, revisited
Macros
Macros with arguments
Chapter 6: Objects, Classes, and Inheritance
struct objects
class versus struct
Getters and setters
Constructors and destructors
Class inheritance
Multiple inheritance
Putting your classes into headers
Chapter 7: Dynamic Memory Allocation
Dynamic memory allocation
Regular arrays
C++ style dynamic size arrays (new[] and delete[])
Dynamic C-style arrays
Chapter 8: Actors and Pawns
Actors versus pawns
Creating a world to put your actors in
The UE4 editor
Starting from scratch
Adding an actor to the scene
Creating a player entity
Writing C++ code that controls the game's character
Creating non-player character entities
Displaying a quote from each NPC dialog box
Chapter 9: Templates and Commonly Used Containers
Debugging the output in UE4
UE4's TArray<T>
TSet<T>
TMap<T, S>
C++ STL versions of commonly used containers
Chapter 10: Inventory System and Pickup Items
Declaring the backpack
Base class PickupItem
Drawing the player inventory
Chapter 11: Monsters
Landscape
Monsters
Monster attacks on the player
Chapter 12: Spell Book
The particle systems
Spell class actor
Attaching right mouse click to cast spell
Creating other spells
Index
До перезалития, торрент был скачан - 962 раза.
Торрент перезалит. Причина: добавлен Code.
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 58.8 КБ / Просмотров 67 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  157.34 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  0
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!