Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 273.99 МБ | | Скачали: 2
Сидеров: 1  [0 байт/сек]    Личеров: 22  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Michal Prokop & Framus Five - Město ER

Жанр: Symphonic Prog / Eclectic Prog
Год выпуска диска: 1971
Страна исполнителя: Czechoslovakia
Производитель диска: Czechoslovakia
Аудио кодек: APE
Тип рипа: image+.cue
Битрейт аудио: lossless
Продолжительность: 47:50

Трэклист:
1. Město ER (19:07 / Prokop, Eliáš, Hannig, text: Kainar)
2. Tys kámen (4:24 / Prokop, text: Prokop)
3. Pláču (3:31 / Hannig, text: Hannig, Šárková)
4. Kapela (2:56 / Hannig, text: Krečmar)
5. Noc je můj den (4:57 / Andršt, text: Bláha)
6. Perceptua (3:40 / Andršt)
Bonus:
7. Modrá ryba (4:03 / Prokop, text: Poštulka)
8. Co zbude z lásky (4:41 / Trnka, text: Poštulka)

Framus Five:
Michal Prokop - zpěv (1 - 5, 7, 8)
Ivan Trnka - klávesy (1 - 5, 7, 8)
Luboš Andršt - kytara (1 - 6)
Ladislav Eliáš - baskytara (1, 2, 7, 8)
Luboš Nývlt - baskytara (3, 4)
Michal "Miki" Bláha - baskytara (5)
Karel "Káša" Jahn - bicí (1, 2)
Jaroslav "Erno" Šedivý - bicí (3 - 5)
Petr Klárfeld - bicí (7, 8)
Petr Hannig - klávesy (1 - intro, outro), orchestrální aranžmá (1 - 4)
Petr Bezpalec - flétna (7)[progarchives]
#777Framus Five (also known as Framus 5; Michal Prokop & Framus Five; Michal Prokop a' Framus (5), etc.) were formed in the early sixties; Michal Prokop (vocals, guitar) was one of co-founders and later the spiritus movens of the band. Up to this day the band had constant shifting in the line-up, and more than thirty musicians went through it, but the most significant ones are Lubos Andrst, a renowned Czech blues guitarist, and Jan Hrubý on violin.

The musical expression of the band was meandering a lot, while keeping the common denominator. In the beginnig, they were attracted to the Mersey sound (remember that was inthe early 60s), later shifted more towards the rhythm 'n' blues, Memphis style (at this stage the band was reinforced with brass horn section).

Their first album, 'Blues In Soul'(1968) is exactly what its name suggests. However, a 1971 'Mesto Er', probably the most interesting point of their career for a prog enthusiast, with a prog rock that combined many elements, including blues, jazz big band, and poetry.

Pity the band was not recording anything else until 1980; Prokop was doing various other projects as well as being involved with a theatre; and when 'Holubí Dante' (Pigeon's Dante) saw the light of the day, the audience was confused with more commercial, disco approach. However, the 80's, which are everything but acknowledged decade for the progressive rock, actually saw the band returning to the form: 'Kolej Yesterday' (College Yesterday, 1984), 'Nic ve zlým nic v dobrým' (Nothing For Bad Nothing For Good, 1987) and 'Snad nám nase deti prominou' (Perhaps Our Children Will Forgive Us, 1989) are good art rock albums, untypical for the decade, with oboes and violins adding to the sonic texture.
#777Koncem roku 1970 se začalo ve studiu v Dejvicích rodit snad první české art-rockové album. Zatímco na Slovensku už mělo Collegium Musicum za sebou první EP i LP, ve druhé části federace připravovaly zbytky původně soulové a bluesové skupiny rozsáhlou kompozici Město ER, která tvořila základ jejich druhého alba.

Oproti prvnímu albu Framus Five s výstižným názvem Blues In Soul to byla docela velká změna. Zajímavé je, že po opuštění dechové sekce skupina vystupovala ve čtyřech bez kytary a hrála i skladbu Fire od skupiny Crazy World Of Arthur Brown, v níž bubnoval Carl Palmer, pozdější člen ELP. Až počátkem roku 1970 přišel do skupiny kytarista Luboš Andršt a ani ne po roce a po několika změnách na postu bubeníka se skupina rozpadla, vlastně během nahrávání. Vedle rytmiky Eliáš-Jahn se tak na nahrávání nakonec podíleli ještě další, mimo jiné i bubeník Flamenga Jaroslav "Erno" Šedivý.

Vedle titulní skladby otextované básníkem Josefem Kainarem zabírající celou první stranu LP je zbytek alba roztodivnou směsí. Jsou tu tři výborné skladby mísící blues, soul a rock, kytarová instrumentálka již tehdy excelujícího Luboše Andršta a legrácka Kapela. Zvuk desky (včetně varhan zn. Hammond) je zasněný, zakulacený a příjemně barvitý spíše než bluesově zemitý a syrový. Po předchozím albu s malou dechovou sekcí tentokrát kapela využila celého orchestru. Oproti Novým syntézám skupiny Blue Effect to ale podle mě zvuk netáhne k jazzu víc než by odpovídalo celkovému zaměření kapely a je až neuvěřitelné jak si smyčce a dechy libují vedle hlasu Michala Prokopa, který je na této desce lahůdkou sám o sobě.

Město ER otevírají tajemné tóny varhan, po nichž se na scénu zatoulá píštec přinášející líbeznou melodii a zvěst Michala Prokopa. Po prvních slovech přichází ohromující nástup kapely a orchestru (Na malém náměstí/fontána šelestí), vzápětí opět ztišený až k šepotu a za zvuku bubnu se objeví nový gradující motiv hraný postupně varhanami, baskytarou i orchestrem, vtahující do pohádkově bájné atmosféry skladby. Krátké kytarové sólo a již se tato melodie vytrácí (...jen písmo v písku stéblem psaný) překryta novým motivem smyčců, před nimiž se ztiší i stále přítomné bicí, vrací se flétna a po další sloce se hudba opět v kolapsu kytary a vířících bicí vytratí, aby varhany odstartovaly nový motiv. Po výborné části se zoufalými otázkami Kam vedou/kam vedou/ty prázdný ulice následuje swingující jazzová pasáž se sóly trubky, kytary i varhan. Za chvíli se ale vracíme k ději skladby v parádní vystupňované pasáži, v níž se nabízí další ohňostroj nápadů, výborné, místy až mrazivé je zde aranžmá smyčců a zhruba po deseti minutách začíná duetem baskytary a bicích výborná gradující instrumentální pasáž. Pěkné sólo hrají varhany a potom až hororovými smyčci a jinými zvuky doprovázené bicí Karla "Káši" Jahna. Náhle se vrací zbytek kapely a vše převálcuje nádherný zpěv dvou kytar Luboše Andršta. Vrátí se i Michal Prokop a skladba vrcholí a končí opět samotnými varhanami.

Andrštův podmanivý kytarový riff podpořený záhy orchestrem uvádí Prokopovu skladbu Tys kámen, pod jejíž pěknou melodií si pak kytara a orchestr pohrávají dále. V prostřední části po krátkém breaku bicích ze sebe vydá Michal Prokop svůj typický výkřik černošského soulmana a Luboš Andršt zahraje energické sólo. Na konci pak čeká krátký výstup varhan.

Osudově zní úvod skladby Pláču s klavírem a orchestrem. Potom už ale nastupují varhany, pěkná rytmika a místy probleskující kytara Luboše Andršta. Orchestr a sbor (nebo je to jen jeden ženský hlas) v téhle vypjaté skladbě ale spolu s Prokopovým vokálem dominují.

Zato Kapela je lehká melodie s úsměvným textem a pěknou hrou kytary a varhan. I orchestr se tentokrát podílí vskutku netradičním způsobem. Je to sice pro mě nejslabší skladba na desce, ale beru ji jako milé odlehčení.

Výborná je Andrštova skladba Noc je můj den, hraná původně jeho skupinou Blues Company. Ztišený, podmanivý Prokopův hlas je skvěle doplněn výkony zbytku skupiny - překrásné vstupy a později sólo Andrštovy bluesové kytary, výborná baskytara (Michal Bláha také tuhle skladbu hrál již v Blues Company) i bicí a zvuk zahušťující varhany Ivana Trnky.

Noc je můj den volně přechází v Andrštovu snovou, meditativní skladbu pro elektrickou kytaru Perceptua, která je pěkným dovětkem za výborným albem.

Tohle album se v mém hodnocení blíží a dojmy dost i podobá takové legendě českého rocku, jakou je Kuře v hodinkách od Flamenga. Mimo titulní skladby sice není vysloveně art-rockové a nemyslím si, že tak vůbec bylo zamýšlené. Podle mě je nutné jej chápat jako album plné hudby osobité skupiny v čele s osobitým zpěvákem, která se ve svém vrcholném momentu vzepjala i k monumentální titulní skladbě. Každopádně bylo nahráno ještě v počátcích této hudby (navíc u nás samozřejmě bylo i určité zpoždění vlivů), ale zejména díky Kuřeti v hodinkách nestojí jako vrchol (art-)rockové hudby počátku 70. let u nás osamoceno.

Na CD verzi přibyl k albu ještě výborný singl Modrá ryba/Co zbude z lásky, nahraný o rok dříve kvartetem Prokop-Trnka-Eliáš-Klárfeld doplněným o hostujícího flétnistu Petra Bezpalce. Skladby i přes absenci kytary mají hodně podobnou atmosféru jako album. První z nich, Modrá ryba, začíná jako docela rychlá, dramatická věc s pěknou flétnou a bicími, následuje snová pasáž s nádhernými varhanami a jejich o něco rychlejší sólo. Co zbude z lásky pak naopak začíná pomalu, zprvu jen s vokálem a varhanami. Výborné jsou zde opět bicí a varhany mají prostor k dalším sólovým výkonům. Tohle je bonus, který album skutečně vyšperkoval.Jan Grinc
Отчёт EAC об извлечении, выполненном 30. сентября 2009, 0:33 для диска:
Michal Prokop & Framus 5 / Mesto ER

Дисковод: IDYNWVE 01IBCLEROXEZ Adapter: 5 ID: 0
Режим чтения: Достоверный (C2: нет, Точный поток: да, Отключение кэша: да)
Коррекция смещения при чтении: 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет

Выходной формат: Внутренние WAV-операции
44.100 Гц; 16 бит; стерео

Другие параметры:
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
Установленный внешний ASPI-интерфейс

Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках
Выбранный диапазон
Имя файла M:\LossLess\свои раздачи\Michal Prokop & Framus Five - Mesto ER\Michal Prokop & Framus 5 - Mesto ER.wav

Пиковый уровень 97.7 %
Качество диапазона 100.0 %
CRC 6C796F41
Копирование... OK

Ошибок не произошло

Конец отчёта
#777
Если поляки радуют меня новыми альбомами современных прогрокеров, то чехи со словакими все еще приятно удивляют археологическими находками.
Все что я слышал от Michal Prokop
'а образца 80х - 90х - 00х хотя и симпатичный AOR, но ни в какое сравнение не идет с этим альбомом 71 года.
Шедевральный заглавный эпик - один из лучших образцов классического арт-рока вообще. Такое ощущение, что это просто руководство по созданию
прогрессивной музыки. Есть здесь и церковный орган, и элементы брасс-рока пополам с академическим симфонизмом, и великолепный звук хамонда,
и гитарные запилы, и сочетание женского и мужского вокала, и полиритмичность многочастной композиции и... и при этом конструкция получилась ажурная,
легкая для восприятия. 19 минут звучания пролетают на одном дыхании. Блеск. Остальной материал очень естественно дополняет и (по крайней мере музыкально)
продолжает тему заглавной композиции. Драматическая баллада Pláču
с симфоническим оркестром и женским вокализом - тоже шедевр в духе Renaissance,
только маленький (на три с половиной минуты). А от флейты в последнем треке повеяло Locomotive Breath

сканы 300 dpi внутри

Alekz - респект и уважуха
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 11.73 КБ / Просмотров 43 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  273.99 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  2
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!