Начать новую тему Ответить на тему
Статистика раздачи
Размер: 537.91 МБ | | Скачали: 1
Сидеров: 0  [0 байт/сек]    Личеров: 0  [0 байт/сек]
Пред. тема | След. тема 

Автор
Сообщение

Ответить с цитатой 

Otakar Petrina - Super - robot komplet

#777Жанр: Art-Rock / Soft Rock
Год выпуска диска: 2009
Страна исполнителя: Czechoslovakia
Производитель диска: Czechoslovakia
Аудио кодек: APE
Тип рипа: image+.cue
Битрейт аудио: lossless

Disc 1 - Super-robot
Продолжительность: 52:59
Год выпуска альбома: 1978

1. Já nejsem já (10:42 / Petřina, text: Rytíř)
2. Čas neodeslaných dopisů (4:41 / Petřina, text: Rytíř)
3. Nebýt tebe (5:42 / Petřina, text: Rytíř)
4. Tak zazpívej jí blues (3:44 / Petřina, text: Rytíř)
5. Podivín (1:54 / Petřina, text: Rytíř)
6. Computer III. generace (4:50 / Petřina, text: Rytíř)
7. Super-robot (11:34 / Petřina, text: Rytíř)
Bonus:
8. Karin (5:08 / Petřina, text: Prostějovský)
9. Vnitřní svět tvých jantarových očí (4:31 / Petřina, text: Petřina)

Složení:
Ota Petřina - zpěv, kytary, flétna, harmonika
Vladimír Padrůněk - baskytara
Jan Neckář j.h. - piano, syntezátor (1 - 7)
Anatoli Kohout - bicí
Disc 2 - Pečeť
Продолжительность: 46:35
Год выпуска альбома: 1983

1. Hemingway (14:53 / Petřina, text: Vrba)
2. Čas (5:02 / Petřina, text: Vrba)
3. Odchod (2:59 / Petřina, text: Vrba)
4. Phalaenopsis (2:06 / Petřina)
5. Kopřiva (3:51 / Petřina, text: Vrba)
6. Obálka (10:14 / Petřina, text: Vrba)
7. Syn (1:19 / Petřina, text: Vrba)

Složení:
Ota Petřina - zpěv, kytary, klávesy, bicí
Vladimír Kulhánek - baskytara

Smyčcová skupina R. Wiedermanna (1 - 3, 6, 7)
C&K Vocal (1, 6, 7)
This guitar player was originally a member of Labyrint, the short-lived group formed by remnants of . He contributed to their collaboration album with , recorded between 1974 and 1976. Later he contributed compositions and arrangements to two reasonably good albums by Václav Neckár & Bacily.

The album Super-Robot (recorded in 1976) contained deeply mournful, slow tracks. Two of these exceeded 10 minutes and were augmented by a string quartet. Petřina also used bottleneck guitar reminiscent of David Gilmour on Obscured By The Clouds. This album is impressive and recommended (don't be fooled by the undistinguished front sleeve). His later album was a more ordinary affair.
#777Narozdíl od alb skupin jako Blue Effect či Progres 2 je album Oty Petřiny Super-robot mezi současnými posluchači české art-rockové hudby téměř zcela neznámé. Znají ho většinou jen "pamětníci", kteří si jej pořídili na LP v době prvního vydání. Přesto bylo toto album v 90. letech vydáno Bontonem na CD, takže je trochu lépe sehnatelné. Já jsem k němu ale přišel úplně jinak asi před dvěma lety, když jsem na tuto LP desku narazil v jednom antikvariátu. Jméno Oty Petřiny jsem znal z první desky Vladimíra Mišíka a Etc..., na které se jako host podílel, a jakmile jsem zjistil, že tu s ním hrají dva členové Mišíkovy skupiny, Anatoli Kohout a Vladimír Padrůněk, nesl jsem si svou novou kořist domů. Již po prvním poslechu se mi deska zalíbila a zanedlouhou jsem si kupoval CD verzi...

Album Super-robot je z hlediska českých art-rockových alb dosti ojedinělý projekt, který mi nejvíce připomíná styl Genesis. Podobnost vidím nejvíce ve střídání pasáží s vybrnkávanými akustickými kytarami a plně elektrifikovaných úseků a ve využití flétny. Naopak co se týče kláves, které obstarává Jan Neckář, nehrají tu tak dominantní roli jako v Genesis, spíš se podobají jakési simulaci orchestrálních aranží, podobně jako třeba u Yes. Zvuk alba tedy podle očekávání stojí na Petřinových kytarách, flétně a zpěvu. Druhým zásadním elementem alba potom je nezaměnitelná, výrazná baskytara Vladimíra Padrůňka.

Tímto albem naštěstí Petřinova sólová tvorba současně se svým začátkem neskončila. V 80. letech mu vyšla druhá deska, Pečeť, která je ve stejném stylu jako Super-robot. Pečeť bohužel zatím na CD nevyšla. Ota Petřina se mimo sólovou tvorbu věnoval psaní a nahrávání hudby pro interprety spíše populární hudby (Václav Neckář, Petra Janů, C&K Vocal), které ovšem tímto často posouval od prvoplánového popíku spíše k rocku a i k docela zajímavým experimentům - v této souvislosti stojí za zmínku zejména druhé album Petry Janů s až nečekaně tvrdým rockovým zvukem, několika výbornými riffy a pro Petřinu typickými hrátkami se zvukem kytary, a skladba Lásko, lásko z prvního alba C&K Vocal - Generace, nahraná v hvězdném triu Petřina - Padrůněk - Vlado Čech (dlouholetý bubeník Blue Effect).

První skladba, Já nejsem já, začíná lehkou variací na hodně častý motiv s harmonikou. Záhy do něj vpadne těžká rytmika a o slovo se přihlásí zadumaná kytara, posléze pak kytarové duo. Tato linie skladby postupně utichá a současně sílí zvuk nové, tentokrát s akustickou a elektrickou kytarou a syntezátorem. Jen za decentních dotyků baskytary tu smyčcový syntezátor a kytary rozehrávají vypjatý melancholický koncert. Teprve v půlce skladby se přidá i klavír a Petřina začne zpívat k hudbě adekvátně zasněný text. Po nějaké době i tato melodie odezní a vrací se bicí i lahůdková baskytara v trochu rockovějším závěru skladby. Nádherné je aranžmá několika kytar, které se různě proplétají a ozývají se tu zprava, tu zleva. Krásný snový úvod a současně první z vrcholů alba.

Bez pauzy navazuje Čas neodeslaných dopisů, taktéž s velice zasněnou až ospalou náladou (díky několika kytarám včetně slide kytary, možná podobnou pinkfloydovským Fat Old Sun nebo A Pillow Of Winds), pomalým tempem, klasickou stavbou a pěknou melodií. Jeden moment v čase 0:52 - 0:54 lehce připomene výbornou skladbu Syn Daidalův z prvního alba Etc..., kde se (jak jsem již zmiňoval), základní trio také potkalo.

Bluesová věc Nebýt tebe je sice instrumentálně výborná (hraje zde pouze základní trio, s tím, že kytara je nahraná dvakrát), ale mám trochu problém s Petřinovým hlasem v těch nejvypjatějších pasážích, kde podle mě už hlasově nestačí a nebylo možná od věci si sem pozvat jiného zpěváka. Uprostřed skladby je ale pěkné kytarové sólo.

Pěkný vybrnkávaný kytarový motiv se pomalu vynořuje z ticha i v další skladbě, Tak zazpívej jí blues, která je opět v pomalejším tempu, postavená na kytarách, s úspornou rytmikou. Ani tady asi nelze mluvit o skutečném art-rocku, ale skladba je to rozhodně zajímavá.

Podobně jako Genesis, i Ota Petřina vložil mezi "normální" skladby lehce oddechovou akustickou hříčku. Nutno dodat, že skladbička Podivín není žádnou "vycpávkou", ale opravdu pěkným výtvorem s poetickým textem a až mrazivým závěrem.

Následující skladba Computer III. generace je na albu jednoznačně nejtvrdší, moc pěkná je tu baskytara a opět několik vrstev kytar, které ovšem (na celém albu) nepřehlušují vše ostatní, nýbrž jen vystupují z pozadí. Konkrétně v téhle skladbě Petřina používá podobný efekt jako třeba Pink Floyd v Money a v prostředku skladby hraje nádherné sólo, na této desce asi mé nejoblíbenější. V poslední minutě se potom přidá i trocha psychedelie. Texty Zdeňka Rytíře na celém albu jsou dobré, v této skladbě se pak objevuje dnes již úsměvný obrat v nářečí děrných štítků posílá svá poselství. Ve své době jistě přitažlivé a neškodné téma robotů se v Rytířových textech projevuje právě v této a titulní skladbě, otázkou pak zůstává, zda s tím souvisí v kontextu závěru skladby Super-robot i úvodní skladba Já nejsem já.

Závěrečná skladba Super-robot, podle mého názoru z celé desky nejlepší, se dá s notnou nadsázkou (a to skutečně neberte jako úplně vážně míněné srovnání) přirovnat ke slavné skladbě Genesis The Musical Box. Také začíná jen s akustickou kytarou a ve svém stále ještě prorockém textu o humanoidním robotu nerozeznatelnému od člověka buduje zvláštní napjatou atmosféru. Nejprve se přidá druhá akustická kytara, poté bicí, basa a Hackettovsky zpěvná elektrická kytara, syntezátory a vše spěje k prvnímu vrcholu. Ozve se nová romantická akustická kytarová melodie s flétnou, která v tuto chvíli úplně neladí s textem, a následuje překrásné kytarové sólo podpořené smyčcovým syntezátorem. Po další zpívané části končící Lennonovským a ty jsi on a on je ty ... sám o chvíli později následuje nový dramatický motiv s virblem a vířícími klávesami, který přechází v parádně vymyšlený vypjatý úsek se zkresleným syntezátorem a srdcervoucími záseky Petřinovy kytary. Náhle je ticho, do kterého se ozve další zajímavý kytarový motiv, tentokrát velice naléhavý. V rytmu 4/8 - 4/8 - 5/8 se rozehrává hudební podklad pro recitativ z oficiálního představení Super-robota, jehož závěr je jen marným výkřikem se smuteční klesající melodií smyčcového syntezátoru a akustické kytary. Následuje pěkná tajemná tichá pasáž, podobná jedné části ve skladbě Svitanie od Blue Effect. Po chvíli se ale vrací úvodní motiv a skladba spěje do finále, v němž Petřina (a tady se znovu vynořuje snad i zamýšlená paralela s The Musical Box) podobně jako [a href="peter-gabriel--peter-gabriel-3.html"]Peter Gabriel[/a] křičí já, já, já. Narozdíl od skladby Genesis to ale není konec. Cvakne zámek a je tu coda v níž se za doprovodu variace na předchozí motivy s pěknou "odpovídačkou" kytar již celkem klidný Petřinův hlas postupně proměňuje v nelidský hlas robota. Zcela nečekaně pak vše definitivně končí zvuky vlnobití.

Protože mám k desce některé menší výhrady (příliš mi nesedí Petřinův zpěv v Nebýt tebe) a protože se nejedná o čistě art-rockové album (některé sklaby jsou spíše blues-rockové), hodnotím ji z hlediska zajímavosti pro art-rockového posluchače čtyřmi hvězdičkami a doporučuji ji každému, kdo by chtěl proniknout do celkem "utajené" komnaty české rockové hudby 70. let.

Pozn.: K albu byl na CD verzi připojen singl Karin/Vnitřní svět tvých jantarových očí, natočený o rok a půl dříve něž zbytek alba (v lednu 1976) ve stejné základní sestavě. Pěkně šlapající řízná skladba Karin má zjeména co se týče kytar zvuk (hlavně wah-wah a jiná zkreslení) podobný již zmiňovanému albu Exploduj!, ale obsahuje i nečekanou akustickou vložku. Pekelně zkreslenou kytaru v úvodu nabízí i poklidnější Vnitřní svět tvých jantarových očí, kde se opět vyskytuje několik vrstev umně propletených akustických a elektrických kytar.Jan Grinc
#777[p]Pět let po sólovém debutu, které vyplnil skládáním a nahráváním hudby pro jiné interprety, nahrál Otakar Petřina pod hlavičkou skupiny Super-robot své druhé art-rockové album.

Album Pečeť je ve stínu toho předchozího dosti opomíjené, zatím se nedočkalo ani reedice na CD. Na obalu LP potom nenajdeme ani přesnou sestavu hudebníků. Z jiných zdrojů se zdá, že na baskytaru zde hraje další legenda tohoto nástroje u nás, Vladimír Kulhánek, spojený především se skupinami Flamengo, [a href="bohemia--zrnko-pisku.html"]Bohemia, Etc... a v současnosti T4, což by podle zvuku i odpovídalo. O bubeníkovi nebo hráči na klávesy žádné informace nejsou, na ostatní nástroje snad mohl hrát sám Petřina.

Co se týče hudby, album zřetelně pokračuje v trendu svého předchůdce, a to i přes pětiletou mezeru mezi nimi. Opět jsou zde dlouhé prokomponované skladby i krátké akustické kousky, texty tentokrát přispěl od druhé poloviny 70. let téměř dvorní textař českého art-rocku Pavel Vrba. Oproti syntezátorům se zde objevují opravdové smyčce a doprovodné party zpívá C&K Vocal (možná je škoda, že role zpěváků nebyla větší). Vzhledem k tomu, že jsem dění kolem Oty Petřiny popsal již v hodnocení jeho prvního alba, přejdu rovnou k jednotlivým skladbám.

A hned na začátek tu máme patnáctiminutovou skladbu Hemingway, logicky poctu spisovateli Ernestu Hemingwayovi. Skladba nemá dlouhý úvod, rovnou vtahuje do děje textu, který cituje mnoho názvů Hemingwayových děl, a rychle nabírá na obrátkách v aranžmá několika kytar, romantického klavíru, smyčců a pěkné baskytary. Asi po čtyřech minutách přichází první z dramatických instrumentálních meziher, kdy se v pozadí objevují tympány a nervózní kytara vzápětí vystřídaná tenkou nitkou smyčců a delikátní souhrou akustické kytary a flétny, která se střídá s orchestrálními údery a uklidněným slide kytarovým motivem. Po další zpívané části následuje parádní a hodně nápaditá část s výbornou baskytarou, vocoderem, smyčci a sborem, jen krátce přerušená vstupem akustické kytary a vracející se zpět s líbeznou ozvěnou znásobenou flétnou. Po dalším akustickém vstupu je tu rychlý motiv se dvěma odpovídajícími si elektrickými kytarami. Potom se kompoziční zvláštnost téhle skladby přehoupne do nové dimenze střídáním podivného xylofonovo- nebo marimbovo-smyčcového motivu, akustické kytary a sboru a melodie kytary a tahací harmoniky, které tvoří hodně zvláštní a nápaditý mix. Poté se navrací část úvodu nejprve se smyčkou zkresleného Petřinova hlasu a posléze s dalším textem.

Tak jako byl druhou skladbou první strany na prvním albu Čas neodeslaných dopisů, je jí na albu Pečeť skladba Čas. Úvod obstarává tikání budíku (že by odkaz na Pink Floyd?) a Petřinův a capella zpěv, ke kterému se nakonec přidá zbytek kapely. Vrcholem spíše slabší skladby je bezesporu parádní kytarové sólo.

Odchod otevírá druhou polovinu alba s velkým napětím smyčců, kytar a bicích (ty trochu připomínají pinkfloydovské One Of These Days). Skladba má silnou melodii a i přes relativně krátkou délku nabízí mnoho nečekaných zvratů a zajímavých nápadů.

Líbezná instrumentální kompozice pro akustickou kytaru Phalaenopsis (což je jak jsem zjistil druh orchideje) spíše než sólové kousky Howea připomene Hackettovy Horizons a pozdější sólové kousky, nebo úvod k Blood On The Rooftops a samozřejmě také skladbu Podivín z Petřinovy přechozí desky.

Stále pouze s akustickou kytarou avšak již se zpěvem je tu pomalá a zasněná píseň Kopřiva s naprosto klasickou stavbou, ale přece jenom oproti "táborákovým" skladbám pokročilejší hrou na kytaru.

Úvod skladby Obálka připomene závěr skladby Super-robot z prvního alba, a sice mechanicky odříkávaný opakující se text, který za vydatné podpory smyčců a klavíru přechází v pompézní, zasněný ústřední melodii. Skladba má v této části pěkné variace, např. část od už nemoh' snést tvé 'kdybych byl'. Následuje duet kytary a flétny a nová vysloveně snová až pohádková část s vábivou flétnou (opět s ozvěnou) prokládanou vzestupnými melodiemi smyčců a následnými pády do propasti na kytarovém tónu. Na tuto velice pěknou prostřední část pak navazuje opakování úvodních motivů skladby v různých variacích až do konce skladby.

Závěrečná kratičká skladba Syn s doprovodem C&K Vocal využívá stejné melodie jako Čas.

Pečeť je zajímavé art-rockové album, pokud vás zaujal Super-robot, bude i tohle hudba pro vás. Na druhou stranu je nutné řici, že celkově kvalit svého předchůdce nedosahuje, méně ambiciózní kompozice jsou tentokrát až na výjimky (Phalaenopsis) o poznání slabší, přestože je občas zachraňují Petřinovy instrumentální výkony (Čas). Nejlepšími skladbami jsou Hemingway a Obálka, i když oproti "dlouhým" skladbám z prvního alba jdou někdy experimenty možná až na úkor celkové soudržnosti (Hemingway).Jan Grinc
Отчёт EAC об извлечении, выполненном 24. сентября 2009, 11:52 для диска:
Petrina Ota / Super-robot

Дисковод: Optiarc DVD RW AD-7200S Adapter: 0 ID: 1
Режим чтения: Достоверный (C2: нет, Точный поток: да, Отключение кэша: да)
Коррекция смещения при чтении: 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет

Выходной формат: Внутренние WAV-операции
44.100 Гц; 16 бит; стерео

Другие параметры:
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
Установленный внешний ASPI-интерфейс

Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках
Выбранный диапазон
Имя файла M:\LossLess\свои раздачи\Petrina Ota - Super-robot\Disc 1\Petrina Ota - Super-robot.wav

Пиковый уровень 97.7 %
Качество диапазона 100.0 %
CRC A892B6F3
Копирование... OK

Ошибок не произошло

Конец отчёта
Отчёт EAC об извлечении, выполненном 24. сентября 2009, 12:02 для диска:
Ota Petrina / Pecet

Дисковод: Optiarc DVD RW AD-7200S Adapter: 0 ID: 1
Режим чтения: Достоверный (C2: нет, Точный поток: да, Отключение кэша: да)
Коррекция смещения при чтении: 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет

Выходной формат: Внутренние WAV-операции
44.100 Гц; 16 бит; стерео

Другие параметры:
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
Установленный внешний ASPI-интерфейс

Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках
Выбранный диапазон
Имя файла M:\LossLess\свои раздачи\Petrina Ota - Super-robot\Disc 2\Ota Petrina - Pecet.wav

Пиковый уровень 99.1 %
Качество диапазона 100.0 %
CRC 94819D08
Копирование... OK

Ошибок не произошло

Конец отчёта
#777Малоизвестный (скорее всего), но достойный внимания представитель прог и рок сцены Чехословакии. Участник нескольких интересных формаций, в частности C & K Vocal в качестве гитариста и автора. Практически весь материал балладного плана. Местами возникают ассоциации с гилморовскими неспешными гитарными проходами. Однако прямого заимствования нет. Особенно хорош первый альбом - безусловный арт-рок. Второй ('83) - послабее, но из комплекта диск не выкинешь.

сканы [качество 3+] внутри
Правила, инструкции, FAQ!!!
Торрент   Скачать торрент Магнет ссылка
Скачать торрент
[ Размер 11.6 КБ / Просмотров 22 ]

Статус
Проверен 
 
Размер  537.91 МБ
Приватный: Нет (DHT включён)
.torrent скачан  1
Как залить торрент? | Как скачать Torrent? | Ошибка в торренте? Качайте магнет  


     Отправить личное сообщение
   
Страница 1 из 1
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему


Сейчас эту тему просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Перейти:  
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!